გვერდები

შეფასების რუბრიკები


საკლასო სამუშაოს/საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის რუბრიკა

შეფასების კრიტერიუმები
3
2
1
0
გაკვეთილზე ჩართულობა
საგაკვეთილო პროცესში ყოველთვის ჩართულია
საგაკვეთილო პროცესში ძირითადად ჩართულია
საგაკვეთილო პროცესში ხანდახან ერთვება
საგაკვეთილო პროცესში არ არის/თითქმის არ არის ჩართული
ინსტრუქციების
შესაბამისად მოქმედება

საგაკვეთილო პროცესის ინსტრუქციებს ყოველთვის ასრულებს ზუსტად და ადეკვატურად
საგაკვეთილო პროცესის ინსტრუქციებს ძირითადად
ასრულებს ზუსტად და ადეკვატურად
საგაკვეთილო პროცესის ინსტრუქციებს ვერ ასრულებს ზუსტად და ადეკვატურად
დავალების შესრულების ხარისხი
დავალებებს ყოველთვის ასრულებს ხარისხიანად/სრულყოფილად
დავალებებს უმეტესწილად ასრულებს ხარისხიანად/სრულყოფილად
დავალებებს იშვიათად ასრულებს ხარისხიანად/სრულყოფილად
დავალებებს ვერ ასრულებს ხარისხიანად/სრულყოფილად
დროის ლიმიტის დაცვა


იცავს სხვადასხვა აქტივობისთვის განსაზღვრულ დროის ლიმიტს
არ/ვერ იცავს სხვადასხვა აქტივობისთვის განსაზღვრულ დროის ლიმიტს
სოციალური კომუნიკაციის წესების დაცვა


იცავს სოციალური კომუნიკაციის ქცევის წესებს
არ/ვერ იცავს სოციალური კომუნიკაციის ქცევის წესებს











პრეზენტაცია
კრიტერიუმები
3
2
1
0
ნაშრომის წარდგენა აუდიტორიის გათვალისწინება

ნაშრომს/საკითხს წარადგენს სრულყოფილად,ითვალისწინებს რა აუდიტორიას მის ინტერესებსა და გამოცდილებას
ნაშრომს/საკითხს ძირითადად წარადგენს სრულყოფილად,ითვალისწინებს რა აუდიტორიას მის ინტერესებსა და გამოცდილებას
ნაშრომს/საკითხს ვერ წარადგენს სრულყოფილად,ვერ ითვალისწინებს რა აუდიტოორიას მის ინტერესებსა და გამოცდილებას
ლოგიკური მსჯელობა და არგუმენტირება
მსჯელობა ყოველთვის ლოგიკური და დამაჯერებელია;მოსაზრება ყოველთვის გამყარებულია შესაბამისი არგუმენტებით
მსჯელობა ძირითადად ლოგიკური და დამაჯერებელია;მოსაზრება უმეტესწილად გამყარებულია შესაბამისი არგუმენტებით
მსჯელობა ცალკეულ შემთხვევაში ლოგიკური და დამაჯერებელია;მოსაზრებები იშვიათადაა გამყარებულია შესაბამისი არგუმენტებით
მსჯელობა არ არის ლოგიკური და დამაჯერებელი;მოსაზრება არ არის გამყარებული შესაბამისი არგუმენტებით
ენობრივი კომპეტენცია

მსჯელობა ენობრივად გამართულია
მსჯელობა ენობრივად ძირითადად გამართულია
მსჯელობა ენობრივად არ არის გამართული
ვერბალური და არავერბალური კომუნიკაციის უნარების გამოყენება

მსჯელობისას დამაჯერებლად იყენებს ვერბალურ და არავერბალურ კომუნიკაციას
მსჯელობისას ნაწილობრივ იყენებს ვერბალურ და არავერბალურ კომუნიკაციას
მსჯელობისას ვერ იყენებს ვერბალურ და არავერბალურ კომუნიკაციას
დროის ლიმიტი


იცავს დროის ლიმიტს
ვერ იცავს დროის ლიმიტს











წყვილებში მუშაობის შეფასების რუბრიკა
შეფასების კრიტერიუმები
3
2
1
0
ჩართულობა
/თანამშრომლობა
მაქსიმალურადაა ჩართული წყვილთან მუშაობის პროცესში
ძირითადად ჩართულია წყვილთან მუშაობის პროცესში
 პერიოდულად ჩართულია წყვილთან მუშაობის პროცესში
არ არის ჩართული წყვილთან მუშაობის პროცესში
ინსტრუქციის შესაბამისად მოქმედება

დავალებას ყოველთვის ასრულებს ზუსტად და ინსტრუქციის შესაბამისად
დავალებას მეტ-ნაკლებად ასრულებს ზუსტად და ინსტრუქციის შესაბამისად
დავალებას არ/ვერ ასრულებს ზუსტად და ინსტრუქციის შესაბამისად
დავალებების შესრულების ხარისხი
დავალებებს ყოველთვის ასრულებს ხარისხიანად/ სრულყოფილად
დავალებებს უმეტესწილად ასრულებს ხარისხიანად/ სრულყოფილად
დავალებებს იშვიათად ასრულებს ხარისხიანად /სრულყოფილად
დავალებებს ვერ ასრულებს ხარისხიანად სრულყოფილად/
დროის ლიმიტის დაცვა


იცავს სხვადასხვააქტივობისათვის განსაზღვრული დროის ლიმიტს
არ/ვერ იცავს სხვადასხვა
აქტივობისათვის განსაზღვრული დროის ლიმიტს
მეწყვილის აზრის პატივისცემა


პატივს სცემს მეწყვილის მოსაზრებას
პატივს არ  სცემს მეწყვილის მოსაზრებას












ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
შეფასების კრიტერიუმები
3
2
1
0
ჩართულობა
ყოველთვის აქტიურად არის ჩართული ჯგუფის მუშაობის პროცესში
ძირითადად  არის ჩართული ჯგუფის მუშაობის პროცესში
იშვიათად არის ჩართული ჯგუფის მუშაობის პროცესში
არ არის აქტიურად არის ჩართული ჯგუფის მუშაობის პროცესში
ინსტრუქციის შესაბამისად მოქმედება


ინსტრუქციებს ასრულებს ზუსტად და ადეკვატურად
ინსტრუქციებს ვერ ასრულებს ზუსტად და ადეკვატურად
დავალებების შესრულების ხარისხი
დავალებებს ყოველთვის ასრულებს ხარისხიანად/სრულყოფილად
დავალებებს უმეტესად ასრულებს ხარისხიანად/სრულყოფილად
დავალებებს იშვიათად ასრულებს ხარისხიანად/სრულყოფილად
დავალებებს ვერ ასრულებს ხარისხიანად/სრულყოფილად
მოსაზრებების დასაბუთება

გამოთქმული მოსაზრებები ყოველთვის არის დამაჯერებელი და არგუმენტირებული
გამოთქმული მოსაზრებები ძირითადად არის დამაჯერებელი და არგუმენტირებული
გამოთქმული მოსაზრებები არ  არის დამაჯერებელი და არგუმენტირებული
სოციალური კომუნიკაციის წესების დაცვა/ეთიკურობა


იცავს სოციალური კომუნიკაციის ქცევის წესებს პატივს სცემს ჯგუფის წვრების მოსაზრებებს
არ/ვერ იცავს სოციალური კომუნიკაციის ქცევის წესებს პატივს სცემს ჯგუფის წვრების მოსაზრებებს










დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
3
2
1
0
ჩართულობა

მოსწავლე აქტიურად არის ჩართული დისკუსიაში
მოსწავლე პერიოდულად ერთვება დისკუსიაში
მოსწავლე არ არის ჩართული დისკუსიაში
სადისკუსიო თემის შესაბამისი მსჯელობა

მოსწავლის მსჯელობა ყოველთვის შეეხება სადისკუსიო თემას
მოსწავლის მსჯელობა უმეტესად  შეეხება სადისკუსიო თემას
მოსწავლის მსჯელობა არის ძალიან ზოგადი და ზერელე არ შეეხება სადისკუსიო თემას
სხვისი აზრის პატივისცემა


ისმენს და პატივს სცემს სხვის აზრს
არ ისმენს და პატივს სცემს სხვის აზრს
ლოგიკური დაარგუმენტირებული მსჯელობა
გამოთქმული მოსაზრება ყოველთვის ლოგიკურია და გამყარებულია შესაბამისი არგუმენტებითა და მაგალითებით
გამოთქმული მოსაზრება უმეტესად ლოგიკურია და გამყარებულია შესაბამისი არგუმენტებითა და მაგალითებით
გამოთქმული მოსაზრება იშვიათადაა ლოგიკურია და გამყარებულია შესაბამისი არგუმენტებითა და მაგალითებით
გამოთქმული მოსაზრება არ არის ლოგიკურია და გამყარებულია შესაბამისი არგუმენტებითა და მაგალითებით
ენობრივი კომპეტენცია

მსჯელობა ყოველთვის გამართულია,მოსწავლე არ უშვებს ენობრივ შეცდომებს
მსჯელობა ძირითადად გამართულია,მოსწავლე არ უშვებს ენობრივ შეცდომებს
მსჯელობა
გაუმართავია,მოსწავლე საუბრისას უშვებს უხეშ ენობრივ შეცდომებს










არგუმენტირებული ესეს შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
3
2
1
0
დავალების პირობის ადეკვატური გაგება


დავალების პირობა ადეკვატურადაა გაგებული
დავალების პირობა არაადეკვატურადაა გაგებული
ნაშრომის აგება, ორგანიზება


ნაშრომი კარგად არის ორგანიზებული გამოყოფილია სტრუქტურული ერთეულები
ნაშრომი არ არის ორგანიზებული არ არის გამოყოფილი აბზაცები
ლოგიკური მსჯელობა და არგუმენტირება
ნაშრომში მსჯელობა ყოველთვის ლოგიკური და თანმიმდვრულია მოსაზრებებს ახლავს არგუმენტები, რომლებიც დამოწმებულია ტექსტური მასალით
ნაშრომში მსჯელობა ძირითადად ლოგიკური და თანმიმდვრულია მოსაზრებებს ახლავს არგუმენტები, რომლებიც დამოწმებულია ტექსტური მასალით
ნაშრომში მსჯელობა ძირითადად ლოგიკური და თანმიმდვრულია მოსაზრებებს ახლავს არგუმენტები, რომლებიც არ არის დამოწმებული ტექსტური მასალით
ნაშრომში მსჯელობა არ არის ლოგიკური და თანმიმდვრული არ არის არგუმენტები,  ტექსტური მასალა არაადეკვატურია
მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული და სინტაქსური შეცდომები
ნაშრომში დაშვებული არ არის 5-ზე მეტი მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული და სინტაქსური შეცდომა
ნაშრომში დაშვებული არ არის 7-ზე მეტი მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული და სინტაქსური შეცდომა
ნაშრომში დაშვებული არ არის 9-ზე მეტი მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული და სინტაქსური შეცდომა
ნაშრომში დაშვებულია 9-ზე მეტი მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული და სინტაქსური შეცდომა
პუნქტუაციური და სტილისტური შეცდომები

ნაშრომში დაშვებული არ არის 4-ზე მეტი  პუნქტუაციური შეცდომა და შეინიშნება ორიოდე სტილისტური ხარვეზი
ნაშრომში დაშვებული არ არის 8-ზე მეტი  პუნქტუაციური შეცდომა და შეინიშნება რამდენიმე სტილისტური ხარვეზი
ნაშრომში დაშვებულია 8-ზე მეტი  პუნქტუაციური შეცდომა და გვხვდება უხეში სტილისტური ხარვეზები






თხზულების შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
3
2
1
0
დავალების პირობის ადეკვატურად გაგება

დავალების პირობა ადეკვატურადაა გაგებული
დავალების პირობა  ნაწილობრივ
ადეკვატურადაა გაგებული
დავალების პირობა არაადეკვატურადაა
გაგებული
სტილი

ნაშრომში სრულად არის დაცული თხზულებისათვის დამახასიათებელი სტილი
ნაშრომში ნაწილობრივ არის დაცული თხზულებისათვის დამახასიათებელი სტილი
ნაშრომში არ არის დაცული თხზულებისათვის დამახასიათებელი სტილი
ნაწარმოების მთავარი მიზანდასახულობის განსაზღვრა
ნაშრომში სრულყოფილადაა გადმოცემული ნაწარმოების მთავარი მიზანდასახულობა
ნაშრომში სრულყოფილადაა გადმოცემული ნაწარმოების მთავარი მიზანდასახულობა
ნაშრომში ძირითადად გადმოცემულია ნაწარმოების მთავარი მიზანდასახულობა
ნაშრომში არ არის გადმოცემული ნაწარმოების მთავარი მიზანდასახულობა
ენობრივი კონსტრუქციების გამართულობა
ნაშრომში დაშვებული არ არის 4-ზე მეტი ენობრივი შეცდომა/ხარვეზი
ნაშრომში დაშვებული არ არის 6-ზე მეტი ენობრივი შეცდომა/ხარვეზი
ნაშრომში დაშვებული არ არის 8-ზე მეტი ენობრივი შეცდომა/ხარვეზი
ნაშრომში დაშვებულია
8-ზე მეტი ენობრივი შეცდომა/ხარვეზი












რეფერატის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
3
2
1
0
დავალების პირობის ადეკვატურად გაგება

დავალების პირობა ადეკვატურადაა გაგებული
დავალების პირობა ნაწილობრივ
ადეკვატურადაა გაგებული
დავალების პირობა არაადეკვატურადაა გაგებული
რეფერატის მოთხოვნებთან ნაშრომის შესაბამისობა
ნაშრომი სრულად აკმაყოფილებს რეფერატის მოთხოვნებს
ნაშრომი ძირითადად აკმაყოფილებს რეფერატის მოთხოვნებს
ნაშრომი ნაწილობრივ აკმაყოფილებს რეფერატის მოთხოვნებს
ნაშრომი ვერ აკმაყოფილებს რეფერატის მოთხოვნებს
რეფერატის ორგანიზება

რეფერატი კარგადაა ორგანიზებული
რეფერატი ნაკლებადაა ორგანიზებული
რეფერატი არ არის ორგანიზებული
სტილი და ენობრივი მხარე
სტილი მკაფიო და ადეკვატურია. ნაშრომში დაშვებულია ორიოდე სტილისტური ან/ენობრივი შეცდომა
სტილი მკაფიო და ადეკვატურია. ნაშრომში დაშვებულია ორიოდე სტილისტური და არა უმეტეს 4ენობრივი შეცდომა
ლექსიკა მწირია ნაშრომში დაშვებულიაარაუმეტეს  6 ენობრივი შეცდომა
სტილი გაუმართავია
ნაშრომში დაშვებულია 6-ზე მეტი ენობრივი შეცდომა












მხატვრული ტექსტის ანალიზი
რას ვაფასებთ
2
1
0
დავალების პირობის გაგება
ადეკვატურადაა გაგებული
ნაწილობრივ ადეკვატურადაა გაგებული
არაადეკვატურადაა გაგებული
ნაშრომის ორგანიზება
კარგადაა ორგანიზებული ტექსტი დაყოფილია აბზაცებად
ნაწილობრივ არის ორგანიზებულიზოგ შემთხვევაში არ არის გამოყოფილი აბზაცები
სწორად არ არის ორგანიზებული, დაუნაწევრებელია აბზაცებად
არგუმენტირება და ლოგიკური მსჯლობა
ნაშრომში კარგად ჩანს ლოგიკური მსჯელობა თითოეული მოსაზრება გამყარებულია შესაბამისი არგუმენტებით/ მაგალითებით
ნაშრომში ზოგ შემთხვევაში დარღვეულია მსჯელობის ლოგიკა ან მოსაზრებები არ არის გამყარებული სათანდო  არგუმენტებით/მაგალითებით
ნაშრომში  მსჯელობა არალოგიკურია  არ არის გამოყენებული არგუმენტები/მაგალითები
დამოუკიდებელი აზროვნება და ზოგადი განათლება
ნაშრომში კარგად ჩანს მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნება წიგნიერება
ნაშრომში ნაწილობრივ ჩანს მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნება ,ზოგადი განათლება
ნაშრომში არ ჩანს მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნება,ზოგადი განათლება
ენობრივი მხარე
ნაშრომში არ არის დაშვებული 4-ზე მეტი ენობრივი შეცდომა /ხარვეზი
ნაშრომში არ არის დაშვებული 7-ზე მეტი ენობრივი შეცდომა /ხარვეზი
ნაშრომში დაშვებულია 7-ზე მეტი ენობრივი შეცდომა /ხარვეზი


მხატვრულ ტექსტზე მუშაობა-(მიმართულება კითხვა) შეფაების რუბრიკა
კრიტერიუმები
3
2
1
0
დავალების პირობის ადეკვატურად გაგება

დავალების პირობა ადეკვატურად არის გაგებული
დავალების პირობა ნაწილობრივ
ადეკვატურად არის გაგებული
დავალების პირობა არაადეკვატურად არის გაგებული
მიზნის შესაბამისი სტრატეგიის შერჩევა
შერჩეული სტრატეგია სრულიდ შეესაბამება ნაწარმოების კითხვის დაწყებისას დასახულ მიზანს
შერჩეული სტრატეგია ძირითადად შეესაბამება ნაწარმოების კითხვის დაწყებისას დასახულ მიზანს
შერჩეული სტრატეგია მხოლოდ შეესაბამება ნაწარმოების კითხვის დაწყებისას დასახულ მიზანს
შერჩეული სტრატეგია არ შეესაბამება ნაწარმოების კითხვის დაწყებისას დასახულ მიზანს
წაკითხულის ორგანიზება
ტექსტის კითხვისას მოსწავლე სრულყოფილად ახერხებს წაკითხულის  ორგანიზებას მარკირება,ჩანიშვნა,დაჯგუფება
ტექსტის კითხვისას მოსწავლე ძირითადად  კარგად ახერხებს წაკითხულის  ორგანიზებას მარკირება,ჩანიშვნა,დაჯგუფება
ტექსტის კითხვისას მოსწავლე მნიშვნელოვანიხარვეზებით ახერხებს წაკითხულის  ორგანიზებას მარკირება,ჩანიშვნა,დაჯგუფება
ტექსტის კითხვისასმოსწავლე ვერულყოფილად ახერხებს წაკითხულის  ორგანიზებას მარკირება,ჩანიშვნა,დაჯგუფება
წაკითხულის გაგება-გააზრება და დასკვნების გამოტანა

ტექსტის წაკითხვის შემდეგ გამოტანილი დასკვნები ადეკვატურია შესაბამისი ტექსტი სრულყოფილადაა გააზრებული
ტექსტის წაკითხვის შემდეგ გამოტანილი დასკვნები უმეტესად ადეკვატურია შესაბამისი ტექსტი ძირითადად სწორადაა გააზრებული
ტექსტის წაკითხვის შემდეგ გამოტანილი დასკვნები არაადეკვატურია, შესაბამისად ტექსტი არასწორადაა გაგებული და გააზრებული




პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა:
ქულა


კრიტერიუმები
დაბალი
 (1–4
.)
საშუალო
 (5–6
.)
კარგი
 (7–8
.)
საუკეთესო
 (9–10
.)
პრეზენტაციის ვიზუალური ნაწილი
წარმოდგენილი ინფორმაცია  არ არის გადმოცემული ზუსტად და არ არის გასაგები მისი შინაარსი;
წარმოდგენილი ინფორმაცია ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად და ნაკლებად არის გასაგები მისი შინაარსი;
წარმოდგენილი ინფორმაცია მეტ–ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად, ზოგადად გასაგებია მისი შინაარსი;
წარმოდგენილი ინფორმაცია ზუსტადაა გადმოცემული, შინაარსი გასაგებია;
სათქმელის სწორად
და ლოგიკურად
გადმოცემა;
უჭირს სათქმელის ნათლად და გასაგებად გადმოცემა;
სათქმელს გადმოსცემს გასგებად;
სათქმელს გადმოსცემს ნათლადსაკითხს აშუქებს თანმიმდევრულად
საკმარისად ორიგინალურია;
სათქმელს გადმოსცემს ამომწურავად,ნათლად და თანმიმდევრულად; მთლიანად
ორიგინალურია;
კონტაქტი აუდიტორიას
ვერ ახერხებს აუდიტორიასთან კონტაქტის დამყარებას;
მოწესრიგებულია; მეტნაკლებად ახერხებს აუდიტორიასთან კონტაქტს;
ადეკვატურად იყენებს არავერბალურ საშუალებებს აუდიტორიასთან კონტაქტის დასამყარებლად;
ზუსტად შეესაბამება
შინაარსის ყოველ კომპონენტს; წარმატებით  იყენებს არავერბალურ საშუალებებს;
დროის რეგლამენტი

8-10 წუთი
ვერ ეტევა დროის რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს 15 წთ.-ზე მეტს, ან 5წთ-ზე  ნაკლებს;
ვერ ეტევა დროში, პრეზენტაცია გრძელდება დაახლოებით 12 წთ.;
მეტ-ნაკლებად ეტევა რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს 10-11 წუთს (ან 7-8 წთ.);
ზუსტად იცავს რეგლამენტს, პრეზენტაცია გრძელდება 8-10 წთ.;
                   წერითი ნამუშევრის შეფასების ცხრილი,რომლის მიხედვითაც მათ შეუძლიათ თანაკლასელის წერითი ნამუშევრის შეფასება 
   წერითი ნამუშევრის შეფასების ცხრილის ნიმუში
მოსწავლე: ___________________________________________________________________
თემა: ___________________________________________________________________________
მოსწავლემ
დიახ
არა
შენიშვნები
სწორად განსაზღვრა მიზანი?



გააკეთა მართებული არჩევანი?



ჩამოაყალიბა თვალსაზრისი?



დაისახა მიზნად კონკრეტული აუდიტორიისათვის წერა?



მიუსადაგა ენა,შინაარსი და ფორმა აუდიტორიას?



იყენებს ამ ფორმატის/აუდიტორიისათვის შესაბამის ლექსიკას?



აზრს ნათლად აყალიბებს?



ცდილობს თავად გაუკეთოს რედაქტირება საკუთარ ნამუშევარს?



მოსწავლის წინსვლასთან დაკავშირებული საკითხები/მომენტები
საკითხები/მომენტები რომლებსაც ყურადღება უნდა მიექცეს

ეს საკონტროლო ცხრილი შეიძლება ასევე მოსწავლის თვითშეფასებას მოერგოს
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
ძალიან კარგი-10
კარგი 9-8
საშუალო 6-7
დაბალი 4-5
ჯგუფის მიერ სამუშაოს მიზნის გააზრება
სამუშაო მიზანი კარგად გააცნობიერა
 სამუშაო მიზანი გააცნობიერა
ნაწილობრივ გააცნობიერა
კარგად ვერ გააცნობიერა

ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება
სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო, ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები სწორად და თანაბრად გადანაწილდა.
სამუშაო ორგანიზებული იყო მაგრამ ფუნქციები  არათანაბრად გადანაწილდა.
სამუშაო ნაწილობრივ იყო ორგანიზებული და ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა
სამუშაო არ იყო ორგანიზებული
ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არ გადანაწილებულა
ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი
გააჩნიათ საუკეთესო ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი
საკმარისად გააჩნიათ ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი
ნაწილობრივ გააჩნიათ ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი
არ გააჩნიათ მოსმენისა და აზრთა გაზიარების უნარი
დროის ლიმიტი
საუკეთესოდ იცავენ დროის ლიმიტს
საკმარისად იცავდნენ დროის ლიმიტს
გაუჭირდათ ლიმიტის დაცვა
ვერ იცავენ დროის ლიმიტს
თანამშრომლობა
ჯგუფის ყველა წევრი იყო აქტიური,სამუშაო ნაყოფიერი ჯგუფის წევრებს შორის იყო პოზიტიური და საქმიანი ურთიერთობები
ჯგუფის თითქმის ყველა წევრი იყო აქტიური, ჯგუფის წევრებს შორის ძირითადად პოზიტიური ურთიერთობები იყო.
მხოლოდ ერთი-ორი მოსწავლე აქტიურობდა, ჯგუფის აქტიურ და პასიურ წევრებს შორის ზოგჯერ ურთიერთობა იძაბებოდა
ჯგუფის წევრები არ აქტიურობდნენ,არ შეიმჩნეოდა თანამშრომლობითი გარემო
პრეზენტაციის შეფასების სქემა



მსჯელობის შეფასების რუბრიკა
სასწავლო უნარები
1-4
5-6
7-8
9-10
თემისა და პრობლემის განსაზღვრა
ვერ საზღვრავს კონკრეტულ თემატიკას და პრობლემას
დახმარების საშუალებით შეუძლია  რამდენადმე მიუახლოვდეს სამიზნე თემას
არასრულფასოვნად აყალიბებს თემატიკასა და პრობლემას
საზღვრავს მიზანს, მსჯელობს პრობლემაზე, მოჰყავს არგუმენტები
ანალოგიებისა და ლიტერატურული პარალელების განსაზღვრა
არ შეუძლია ანალოგიებისა და ლიტერატუტული პარალელების ამოცნობა
დახმარების შედეგად  ამოიცნობს
ლიტ.პარალელებს
შეუძლია დამოუკიდებლად განსაზღვროს ანალოგიური თემები და იდეები, მოჰყავს მაგალითები
მასალა კარგად აქვს მომზადებული, შეუძლია მაგალითებისა და ლიტერატურული პარალელების შესახებ მსჯელობა და სათანადო დასკვნების გამოტანა
ტექსტის მხატვრული გააზრებ
არ იცნობს ტროპის სახეობებს, ვერ არკვევს ლიტ-ის  მხატვრულ ფუნქციას
მითითების მიხედვით ცდილობს, ამოიცნოს რომელიმე მხატვრული სახე, შეუძლია პეიზაჟისა და ეპითეტის ამოცნობა
შეუძლია ძირითად მხატვრულ საშუალებათა იდენტიფიცირება
მსჯელობს ტროპის სახეობათა თავისებურებაზე,
არკვევს მათ მხატვრულ ფუნქციას
პრეზენტაცია
თემას ვერ წარმოადგენს ნათლად და გასაგებად, კითხვებზე ვერ პასუხობს ადეკვატურად
ინფორმაციას ფლობს, მაგრამ უჭირს მისი დალაგება,  ლოგიკურად გადმოცემა
შეუძლია გეგმის მიხედვით წარმოადგინოს საპრეზენტაციო  საკითხი, ვერ იცავს დროის ლიმიტს.
შესავალი საინტერესოა,ავლენს შემოქმედებით უნარს, დაცულია ლოგიკური ჯაჭვი, გამართულია ტემბრი, იცავს დროის ლიმიტი
წინად.კონსტრუირება
არ შეუძლია წინადადების მიზნობრივად კონსტრუირება, უჭირს სათქმელის გადმოცემა
აგებს მარტივ კონსტრუქციებს, მაგრამ უშვებს სინტაქსურ და სტილურ შეცდომებს
ფლობს სინტაქსური სინონიმიკის  ელემენტებს, სტილი გამართულია
შესაბამისად იყენებს წინადადების ტიპებს შინაარსისა და აგებულების მიხედვით, არჩევს თემის შესაბამის სტილს, გააჩნია ორიგინალური თხრობისა და მეტყველების მანერა
ისტ-ის მიზნობრივი გამოყენება
არ ფლობს კომპიუტერზე მუშაობის ძირითად პრინციპებს
დახმარებით შეუძლია მითითების მიხედვით შესაბამისი პროგრამის გამოყენება
იცის  საოფისე პროგრამები, შეუძლია მათი დანიშნულებისამებრ გამოყენება დავალების შესრულებისას
სრულყოფილად ფლობს ისტ-ის გამოყენების  ტექნიკას, შეუძლია შექმნას სასწავლო და დამხმარე მასალები

გაკვეთილში ჩართულობის შეფასების სქემები
ქულები და კრიტერიუმები
9-10
7-8
4-5-6
3-2-1
აქტიური მონაწილეობა
ყოველთვის მონაწილეობს  და ხშირად წარმართავს კიდეც საკლასო მსჯელობას
ყოველთვის მონაწილეობს
ხშირად მონაწილეობს
იშვიათად  ან საერთოდ არ მონაწილეობს
გამართული და სწორი მეტყველება
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და შემოქმედებითად იყენებს ენობრივ–გამომსახველობით საშუალებებს
გამართულად მეტყველებს და იყენებს მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს
იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს. მეტ–ნაკლებად გამართულად საუბრობს
არ იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს
საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს თავის მოსაზრებას
თითქმის ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას
სირად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას
უჭირს გამართულად საუბარი, ხშირად ვერ ასაბუთებს საკუთარ აზრს
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით. კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით.
უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას
არ უსმენს სხვებს
და არ აცდის საუბრის დამთავრებას






           ჯგუფურ მუშაობაში მონაწილეობის თვითშეფასების სქემის ნიმუში

ჩემს აზრს ღიად გამოვთქვამ
ყოველთვის,ზოგჯერ, არასოდეს
როცა სხვა ლაპარაკობს,ვუსმენ ყურადღებით
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
განსხვავებულ აზრს ვითვალისწინებ
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
დაკისრებულ ფუნქციას ვასრულებ
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
ვიცი,რომ კამათი ჩხუბში არ უნდა გადაიზარდოს
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
ვიცავ დროის ლიმიტს
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს






დისკუსიის შეფასების რუბრიკა

მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
2
მსჯელობს არგუმენტირებულად
2
აკეთებს დასკვნებს
2
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
2
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
2











                შემაჯამებელი სამუშაოს შეფასების სქემა ზეპირმეტყველებაში

ქულები
პირობასთან შესაბამისობა
იცავს დროის ლიმიტს
0–1
იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს (მოსაზრება, არგუმენტები, დასკვნა)
0–0,5_1
კომუნიკაციური უნარ–ჩვევები
გასაგებად აყალიბებს მოსაზრებას და თანმიმდევრულად ავითარებს მას
0–1–2
მოჰყავს ადეკვატური არგუმენტები და მაგალითები
0–1–2
გამოაქვს ადეკვატური დასკვნები
0–1
ენობრივი უნარ–ჩვევები
ადეკვატურად იყენებს ზეპირი მსჯელობისთვის დამახასიათებელ არავერბალურ საშუალებებს (მაგ.ჟესტიკულაციას,ინტერვალს საუბარში,ხმის სხვადასხვა დონეს)
0–1
იყენებს მსჯელობითი ტექსტისათვის დამახასიათებელ ენობრივ–გრამატიკულ ფორმებსა და ენობრივ კონსტრუქციებს(მაგ.განკერძოებულ სიტყვებს,გამოთქმებს,ჩართულს,პირობით–შედოგობით კონსტრუქციას და ა.შ)
0–1
შემოქმედებითი უნარ–ჩვევები
აქვს საინტერესო მოსაზრებები,მოჰყავს ორიგინალური არგუმენტები,მაგალითები
0–1
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობაა 10

პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა

პასუხობს თემას
1
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
2
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
2
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
2
დარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
1
იყენებს თვალსაჩინოებას
1
იცავს დროის ლიმიტს
1







დისკუსიის შეფასების რუბრიკა

მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
2
მსჯელობს არგუმენტირებულად
2
აკეთებს დასკვნებს
2
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
2
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
2



ექსპერიმენტის შეფასების რუბრიკა


განსაზღვრავს კვლევის მიზანს
2
ატარებს/გეგმავს ექსპერიმენტს
1
გამოთქვამს შედეგის ვარაუდს
1
აღწერს კვლევის მიმდინარეობას, ეტაპებს
1
აღრიცხავს და აანალიზებს მონაცემებს
2
მსჯელობს ექსპერიმენტის შედეგზე, აკეთებს დასკვნებს
2
იცავს უსაფრთხოების ნორმებს
1


დამოუკიდებელი სამუშაოს შეფასების რუბრიკა

იცავს დროის ლიმიტს
1
კითხვებზე პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა
3
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
4
იცავს წერის კულტურას
2






წერითი საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა



დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში
1
დავალება სრულყოფილია
3
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
4
იცავს წერის კულტურას
2








ტექსტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკა

ტექსტში ახარისხებს ინფორმაციას
2
ამოიწერს/მონიშნავს და განმარტავს მთავარ სიტყვებს/ცნებებს
3
ტექსტის დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს სქემებს, დიაგრამბს, აზრობრივ რუკებს
3
მსჯელობს და აკეთებს შესაბამის დასკვნებს
4

თვითშეფასების სქემები
სქემა1.

დებულება
ქულა
მე ყოველთვის ვაფასებ საკუთარ თავს.
მე ყოველთვის ვიტოვებ დროს თვითგანვითარებისათვისროგორი დაკავებულიც უნდა ვიყო .
წარმოქმნილი სირთულეები არ მაშინებსპირიქითზრდის ჩემს  აქტიურობას.
მე ყოველთვის ვეძებ უკუკავშირსრადგან ის მეხმარება უკეთესად  შევაფასო ჩემი საქმიანობაშესაძლებლობები და პიროვნული  თვისებები.
მე ყოველთვის ვპოულობ დროს საკუთარი საქმიანობის  რეფლექსიისათვის.
მე ვაანალიზებ ჩემს ემოციებსა და გამოცდილებას.
მე ბევრს ვკითხულობ.
მე ხშირად ვერთვები კონსტრუქციულ კამათში ჩემთვის საინტერესო  საკითხებზე.
მე მჯერა ჩემი შესაძლებლობების.
მე ვცდილობვიყო ღია და გულწრფელი.
მე ვაცნობიერებ იმ ზეგავლენასრომელსაც ჩემზე ახდენენ ირგვლივმყოფი ადამინები.
მე ვმართავ საკუთარ პროფესიულ განვითარებას და ვიღებ დადებით  შედეგებს.
მე სიამოვნებას მანიჭებს ახლის ათვისება.
მე არ მაშინებს ჩემზე დაკისრებული მაღალი პასუხისმგებლობა.

                                            

სქემა №2
 კრიტერიუმები
შეფასება (1, 2, 3 )
1.
 მოსწავლეები იყვნენ ჩართულები საგაკვეთილო პროცესში;
 2.
გაკვეთილზე მოსწავლეები ყურადღებით მისმენდნენ;
3.
მივეცი საშუალება მოსწავლეებს გამოეთქვათ საკუთარი მოსაზრებები.
4.
საკმარისი მასალა მქონდა მოგროვილი ახალი მასალის ასახსნელად;
5.
სწორად გადავანაწილე დრო გაკვეთილის მსვლელობისას ;
6.
სწორად მქონდა შერჩეული აქტივობები და მეთოდები საგაკვეთილო პროცესში;
7.
ჯგუფებში მოსწავლეების გადნაწილება მოვახდინე დემოკრატიულად;
8.
დისკუსიის დროს  შევძელი კლასის მართვა;
9.
მოსწავლეებს ახალი გაკვეთილი ავუხსენი გასაგებად;
10.
სახლში მიცემული დავალება ჩემი მოსწავლეებისათვის არის საინტერესო
11.
დებატების დროს მოსწავლეები იცავენ მთავარ პრინციპს-არ ჩხუბობენ, კამათი არ გრძელდება დასვენებაზე და სხვა გაკვეთილებზე.
12.
ჯგუფური მუშაობისას შემიძლია შევქმნა კონკურენტუნარიანი გარემო, შეფასების შემდეგ მოსწავლეები არ უპირისპირდებიან ერთამნეთს;
13.
ვაცნობიერებ პასუხისმგებლობას  თითოეული მოსწავლის პიროვნულ და სოციალურ განვითარებაზე
14.
ვაცნობიერებს კლასის სტრუქტურაში მოსწავლეთა არაფორმალური
როლების მნიშვნელობას და ხელს უწყობ საკლასო ერთობის შექმნას;
15.
ვიცი დროის მართვის ეფექტიანი სტრატეგიები
                                               
                                               

სქემა3


კრიტერიუმები /ქულები
1
2
3
1
გაკვეთილის მიზანი გასაგები, კონკრეტული და რეალისტური იყო
2
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
3
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას
4
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას
5
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
6
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს
7
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
8
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
9
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
10
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
11
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხის გასაცემად

                                                

 
სქემა4. მოსწავლის თვითშეფასების სქემა


N
კრიტერიუმები
კი  
არა
ნაწილობრივ
1.
თავისუფლად, ყოველგვარი დაბრკოლების გარეშე, გამოვთქვამდი ჩემს აზრს.
2.
ჯგუფთან ერთად მუშაობა დამეხმარა დავალების შესრულებაში .
3.
გამოყენებული აქტივობები და რესურსები დამეხმარა გაკეთილის გაგება-ანალიზის გააზრებაში.
4.
ვიყავი ჯგუფში მუშაობის დროს კომუნიკაბელური.
 5
ვუსმენდი და ვითვალისწინებდი ჯგუფის წევრების აზრს.
                                                
                                                 
 სქემა 5 მასწავლებლის თვითშეფასების სქემა

N
კრიტერიუმები     
კი
არა
ნაწილობრივ
1.
გაკვეთილის მიზანი და გასავითარებელი უნარ-ჩვევები გასაგები, კონკრეტული და რეალური იყო.
2.
სასურველი შედეგის მიღწევაში მეხმარებოდა დაგეგმილი აქტივობები.
3.
მოსწავლეთა მოტივაციას ამაღლებდა  გამოყენებული რესურსები (განსაკუთრებით კი გამოყენებული ელექტრონული პრეზენტაცია).
4.
კლასის ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას.
5.
ყველა მოსწავლის მიმართ ვიყავი ყურადღებიანი.
6.
დრო სწორად მქონდა განაწილებული

Комментариев нет:

Отправить комментарий