საკლასო სამუშაოს/საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის რუბრიკა
შეფასების კრიტერიუმები
|
3
|
2
|
1
|
0
|
გაკვეთილზე ჩართულობა
|
საგაკვეთილო
პროცესში ყოველთვის ჩართულია
|
საგაკვეთილო
პროცესში ძირითადად ჩართულია
|
საგაკვეთილო
პროცესში ხანდახან ერთვება
|
საგაკვეთილო
პროცესში არ არის/თითქმის არ არის ჩართული
|
ინსტრუქციების
შესაბამისად მოქმედება
|
|
საგაკვეთილო
პროცესის ინსტრუქციებს ყოველთვის ასრულებს ზუსტად და ადეკვატურად
|
საგაკვეთილო
პროცესის ინსტრუქციებს ძირითადად
ასრულებს ზუსტად
და ადეკვატურად
|
საგაკვეთილო
პროცესის ინსტრუქციებს ვერ ასრულებს ზუსტად და ადეკვატურად
|
დავალების შესრულების ხარისხი
|
დავალებებს
ყოველთვის ასრულებს ხარისხიანად/სრულყოფილად
|
დავალებებს
უმეტესწილად ასრულებს ხარისხიანად/სრულყოფილად
|
დავალებებს
იშვიათად ასრულებს ხარისხიანად/სრულყოფილად
|
დავალებებს
ვერ ასრულებს ხარისხიანად/სრულყოფილად
|
დროის ლიმიტის დაცვა
|
|
|
იცავს სხვადასხვა
აქტივობისთვის განსაზღვრულ დროის ლიმიტს
|
არ/ვერ იცავს
სხვადასხვა აქტივობისთვის განსაზღვრულ დროის ლიმიტს
|
სოციალური კომუნიკაციის წესების დაცვა
|
|
|
იცავს სოციალური
კომუნიკაციის ქცევის წესებს
|
არ/ვერ იცავს
სოციალური კომუნიკაციის ქცევის წესებს
|
პრეზენტაცია
კრიტერიუმები
|
3
|
2
|
1
|
0
|
ნაშრომის წარდგენა
აუდიტორიის გათვალისწინება
|
|
ნაშრომს/საკითხს
წარადგენს სრულყოფილად,ითვალისწინებს რა აუდიტორიას მის ინტერესებსა და გამოცდილებას
|
ნაშრომს/საკითხს
ძირითადად წარადგენს სრულყოფილად,ითვალისწინებს რა აუდიტორიას მის ინტერესებსა და
გამოცდილებას
|
ნაშრომს/საკითხს
ვერ წარადგენს სრულყოფილად,ვერ ითვალისწინებს რა აუდიტოორიას მის ინტერესებსა და
გამოცდილებას
|
ლოგიკური მსჯელობა
და არგუმენტირება
|
მსჯელობა ყოველთვის
ლოგიკური და დამაჯერებელია;მოსაზრება ყოველთვის გამყარებულია შესაბამისი არგუმენტებით
|
მსჯელობა ძირითადად
ლოგიკური და დამაჯერებელია;მოსაზრება უმეტესწილად გამყარებულია შესაბამისი არგუმენტებით
|
მსჯელობა ცალკეულ
შემთხვევაში ლოგიკური და დამაჯერებელია;მოსაზრებები იშვიათადაა გამყარებულია შესაბამისი
არგუმენტებით
|
მსჯელობა არ
არის ლოგიკური და დამაჯერებელი;მოსაზრება არ არის გამყარებული შესაბამისი არგუმენტებით
|
ენობრივი კომპეტენცია
|
|
მსჯელობა ენობრივად
გამართულია
|
მსჯელობა ენობრივად
ძირითადად გამართულია
|
მსჯელობა ენობრივად
არ არის გამართული
|
ვერბალური და
არავერბალური კომუნიკაციის უნარების გამოყენება
|
|
მსჯელობისას
დამაჯერებლად იყენებს ვერბალურ და არავერბალურ კომუნიკაციას
|
მსჯელობისას
ნაწილობრივ იყენებს ვერბალურ და არავერბალურ კომუნიკაციას
|
მსჯელობისას
ვერ იყენებს ვერბალურ და არავერბალურ კომუნიკაციას
|
დროის ლიმიტი
|
|
|
იცავს დროის
ლიმიტს
|
ვერ იცავს დროის
ლიმიტს
|
წყვილებში მუშაობის შეფასების რუბრიკა
შეფასების კრიტერიუმები
|
3
|
2
|
1
|
0
|
ჩართულობა
/თანამშრომლობა
|
მაქსიმალურადაა
ჩართული წყვილთან მუშაობის პროცესში
|
ძირითადად ჩართულია
წყვილთან მუშაობის პროცესში
|
პერიოდულად ჩართულია წყვილთან მუშაობის პროცესში
|
არ არის ჩართული
წყვილთან მუშაობის პროცესში
|
ინსტრუქციის
შესაბამისად მოქმედება
|
|
დავალებას ყოველთვის
ასრულებს ზუსტად და ინსტრუქციის შესაბამისად
|
დავალებას მეტ-ნაკლებად
ასრულებს ზუსტად და ინსტრუქციის შესაბამისად
|
დავალებას არ/ვერ
ასრულებს ზუსტად და ინსტრუქციის შესაბამისად
|
დავალებების
შესრულების ხარისხი
|
დავალებებს
ყოველთვის ასრულებს ხარისხიანად/ სრულყოფილად
|
დავალებებს
უმეტესწილად ასრულებს ხარისხიანად/ სრულყოფილად
|
დავალებებს
იშვიათად ასრულებს ხარისხიანად /სრულყოფილად
|
დავალებებს
ვერ ასრულებს ხარისხიანად სრულყოფილად/
|
დროის ლიმიტის
დაცვა
|
|
|
იცავს სხვადასხვააქტივობისათვის
განსაზღვრული დროის ლიმიტს
|
არ/ვერ იცავს
სხვადასხვა
აქტივობისათვის
განსაზღვრული დროის ლიმიტს
|
მეწყვილის აზრის
პატივისცემა
|
|
|
პატივს სცემს
მეწყვილის მოსაზრებას
|
პატივს არ სცემს მეწყვილის მოსაზრებას
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
შეფასების კრიტერიუმები
|
3
|
2
|
1
|
0
|
ჩართულობა
|
ყოველთვის აქტიურად
არის ჩართული ჯგუფის მუშაობის პროცესში
|
ძირითადად არის ჩართული ჯგუფის მუშაობის პროცესში
|
იშვიათად არის
ჩართული ჯგუფის მუშაობის პროცესში
|
არ არის აქტიურად
არის ჩართული ჯგუფის მუშაობის პროცესში
|
ინსტრუქციის
შესაბამისად მოქმედება
|
|
|
ინსტრუქციებს
ასრულებს ზუსტად და ადეკვატურად
|
ინსტრუქციებს
ვერ ასრულებს ზუსტად და ადეკვატურად
|
დავალებების
შესრულების ხარისხი
|
დავალებებს
ყოველთვის ასრულებს ხარისხიანად/სრულყოფილად
|
დავალებებს
უმეტესად ასრულებს ხარისხიანად/სრულყოფილად
|
დავალებებს
იშვიათად ასრულებს ხარისხიანად/სრულყოფილად
|
დავალებებს
ვერ ასრულებს ხარისხიანად/სრულყოფილად
|
მოსაზრებების
დასაბუთება
|
|
გამოთქმული
მოსაზრებები ყოველთვის არის დამაჯერებელი და არგუმენტირებული
|
გამოთქმული
მოსაზრებები ძირითადად არის დამაჯერებელი და არგუმენტირებული
|
გამოთქმული
მოსაზრებები არ არის დამაჯერებელი და არგუმენტირებული
|
სოციალური
კომუნიკაციის წესების დაცვა/ეთიკურობა
|
|
|
იცავს სოციალური
კომუნიკაციის ქცევის წესებს პატივს სცემს ჯგუფის წვრების მოსაზრებებს
|
არ/ვერ იცავს
სოციალური კომუნიკაციის ქცევის წესებს პატივს სცემს ჯგუფის წვრების მოსაზრებებს
|
დისკუსიის შეფასების
რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
3
|
2
|
1
|
0
|
ჩართულობა
|
|
მოსწავლე აქტიურად
არის ჩართული დისკუსიაში
|
მოსწავლე პერიოდულად
ერთვება დისკუსიაში
|
მოსწავლე არ
არის ჩართული დისკუსიაში
|
სადისკუსიო
თემის შესაბამისი მსჯელობა
|
|
მოსწავლის მსჯელობა
ყოველთვის შეეხება სადისკუსიო თემას
|
მოსწავლის მსჯელობა
უმეტესად შეეხება სადისკუსიო თემას
|
მოსწავლის მსჯელობა
არის ძალიან ზოგადი და ზერელე არ შეეხება სადისკუსიო თემას
|
სხვისი
აზრის პატივისცემა
|
|
|
ისმენს და პატივს
სცემს სხვის აზრს
|
არ ისმენს და
პატივს სცემს სხვის აზრს
|
ლოგიკური
დაარგუმენტირებული მსჯელობა
|
გამოთქმული
მოსაზრება ყოველთვის ლოგიკურია და გამყარებულია შესაბამისი არგუმენტებითა და მაგალითებით
|
გამოთქმული
მოსაზრება უმეტესად ლოგიკურია და გამყარებულია შესაბამისი არგუმენტებითა და მაგალითებით
|
გამოთქმული
მოსაზრება იშვიათადაა ლოგიკურია და გამყარებულია შესაბამისი არგუმენტებითა და მაგალითებით
|
გამოთქმული
მოსაზრება არ არის ლოგიკურია და გამყარებულია შესაბამისი არგუმენტებითა და მაგალითებით
|
ენობრივი
კომპეტენცია
|
|
მსჯელობა ყოველთვის
გამართულია,მოსწავლე არ უშვებს ენობრივ შეცდომებს
|
მსჯელობა ძირითადად
გამართულია,მოსწავლე არ უშვებს ენობრივ შეცდომებს
|
მსჯელობა
გაუმართავია,მოსწავლე
საუბრისას უშვებს უხეშ ენობრივ შეცდომებს
|
არგუმენტირებული ესეს შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
3
|
2
|
1
|
0
|
დავალების პირობის
ადეკვატური გაგება
|
|
|
დავალების პირობა
ადეკვატურადაა გაგებული
|
დავალების პირობა
არაადეკვატურადაა გაგებული
|
ნაშრომის აგება,
ორგანიზება
|
|
|
ნაშრომი კარგად
არის ორგანიზებული გამოყოფილია სტრუქტურული ერთეულები
|
ნაშრომი არ
არის ორგანიზებული არ არის გამოყოფილი აბზაცები
|
ლოგიკური მსჯელობა
და არგუმენტირება
|
ნაშრომში მსჯელობა
ყოველთვის ლოგიკური და თანმიმდვრულია მოსაზრებებს ახლავს არგუმენტები, რომლებიც დამოწმებულია
ტექსტური მასალით
|
ნაშრომში მსჯელობა
ძირითადად ლოგიკური და თანმიმდვრულია მოსაზრებებს ახლავს არგუმენტები, რომლებიც დამოწმებულია
ტექსტური მასალით
|
ნაშრომში მსჯელობა
ძირითადად ლოგიკური და თანმიმდვრულია მოსაზრებებს ახლავს არგუმენტები, რომლებიც არ
არის დამოწმებული ტექსტური მასალით
|
ნაშრომში მსჯელობა
არ არის ლოგიკური და თანმიმდვრული არ არის არგუმენტები, ტექსტური მასალა არაადეკვატურია
|
მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული
და სინტაქსური შეცდომები
|
ნაშრომში დაშვებული
არ არის 5-ზე მეტი მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული და სინტაქსური შეცდომა
|
ნაშრომში დაშვებული
არ არის 7-ზე მეტი მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული და სინტაქსური შეცდომა
|
ნაშრომში დაშვებული
არ არის 9-ზე მეტი მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული და სინტაქსური შეცდომა
|
ნაშრომში დაშვებულია
9-ზე მეტი მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული და სინტაქსური შეცდომა
|
პუნქტუაციური
და სტილისტური შეცდომები
|
|
ნაშრომში დაშვებული
არ არის 4-ზე მეტი პუნქტუაციური შეცდომა
და შეინიშნება ორიოდე სტილისტური ხარვეზი
|
ნაშრომში დაშვებული
არ არის 8-ზე მეტი პუნქტუაციური შეცდომა
და შეინიშნება რამდენიმე სტილისტური ხარვეზი
|
ნაშრომში დაშვებულია
8-ზე მეტი პუნქტუაციური შეცდომა და გვხვდება
უხეში სტილისტური ხარვეზები
|
თხზულების შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
3
|
2
|
1
|
0
|
დავალების პირობის
ადეკვატურად გაგება
|
|
დავალების პირობა
ადეკვატურადაა გაგებული
|
დავალების პირობა ნაწილობრივ
ადეკვატურადაა
გაგებული
|
დავალების პირობა
არაადეკვატურადაა
გაგებული
|
სტილი
|
|
ნაშრომში სრულად
არის დაცული თხზულებისათვის დამახასიათებელი სტილი
|
ნაშრომში ნაწილობრივ
არის დაცული თხზულებისათვის დამახასიათებელი სტილი
|
ნაშრომში არ
არის დაცული თხზულებისათვის დამახასიათებელი სტილი
|
ნაწარმოების
მთავარი მიზანდასახულობის განსაზღვრა
|
ნაშრომში სრულყოფილადაა
გადმოცემული ნაწარმოების მთავარი მიზანდასახულობა
|
ნაშრომში სრულყოფილადაა
გადმოცემული ნაწარმოების მთავარი მიზანდასახულობა
|
ნაშრომში ძირითადად
გადმოცემულია ნაწარმოების მთავარი მიზანდასახულობა
|
ნაშრომში არ
არის გადმოცემული ნაწარმოების მთავარი მიზანდასახულობა
|
ენობრივი კონსტრუქციების
გამართულობა
|
ნაშრომში დაშვებული
არ არის 4-ზე მეტი ენობრივი შეცდომა/ხარვეზი
|
ნაშრომში დაშვებული
არ არის 6-ზე მეტი ენობრივი შეცდომა/ხარვეზი
|
ნაშრომში დაშვებული
არ არის 8-ზე მეტი ენობრივი შეცდომა/ხარვეზი
|
ნაშრომში დაშვებულია
8-ზე მეტი ენობრივი
შეცდომა/ხარვეზი
|
რეფერატის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
3
|
2
|
1
|
0
|
დავალების პირობის
ადეკვატურად გაგება
|
|
დავალების პირობა
ადეკვატურადაა გაგებული
|
დავალების პირობა
ნაწილობრივ
ადეკვატურადაა
გაგებული
|
დავალების პირობა
არაადეკვატურადაა გაგებული
|
რეფერატის მოთხოვნებთან
ნაშრომის შესაბამისობა
|
ნაშრომი სრულად
აკმაყოფილებს რეფერატის მოთხოვნებს
|
ნაშრომი ძირითადად
აკმაყოფილებს რეფერატის მოთხოვნებს
|
ნაშრომი ნაწილობრივ
აკმაყოფილებს რეფერატის მოთხოვნებს
|
ნაშრომი ვერ
აკმაყოფილებს რეფერატის მოთხოვნებს
|
რეფერატის ორგანიზება
|
|
რეფერატი კარგადაა
ორგანიზებული
|
რეფერატი ნაკლებადაა
ორგანიზებული
|
რეფერატი არ
არის ორგანიზებული
|
სტილი და ენობრივი
მხარე
|
სტილი მკაფიო
და ადეკვატურია. ნაშრომში დაშვებულია ორიოდე სტილისტური ან/ენობრივი შეცდომა
|
სტილი მკაფიო
და ადეკვატურია. ნაშრომში დაშვებულია ორიოდე სტილისტური და არა უმეტეს 4ენობრივი
შეცდომა
|
ლექსიკა მწირია
ნაშრომში დაშვებულიაარაუმეტეს 6 ენობრივი
შეცდომა
|
სტილი გაუმართავია
ნაშრომში დაშვებულია
6-ზე მეტი ენობრივი შეცდომა
|
მხატვრული ტექსტის ანალიზი
რას ვაფასებთ
|
2
|
1
|
0
|
დავალების პირობის
გაგება
|
ადეკვატურადაა
გაგებული
|
ნაწილობრივ
ადეკვატურადაა გაგებული
|
არაადეკვატურადაა
გაგებული
|
ნაშრომის ორგანიზება
|
კარგადაა ორგანიზებული
ტექსტი დაყოფილია აბზაცებად
|
ნაწილობრივ
არის ორგანიზებულიზოგ შემთხვევაში არ არის გამოყოფილი აბზაცები
|
სწორად არ არის
ორგანიზებული, დაუნაწევრებელია აბზაცებად
|
არგუმენტირება
და ლოგიკური მსჯლობა
|
ნაშრომში კარგად
ჩანს ლოგიკური მსჯელობა თითოეული მოსაზრება გამყარებულია შესაბამისი არგუმენტებით/
მაგალითებით
|
ნაშრომში ზოგ
შემთხვევაში დარღვეულია მსჯელობის ლოგიკა ან მოსაზრებები არ არის გამყარებული სათანდო არგუმენტებით/მაგალითებით
|
ნაშრომში მსჯელობა არალოგიკურია არ არის გამოყენებული არგუმენტები/მაგალითები
|
დამოუკიდებელი
აზროვნება და ზოგადი განათლება
|
ნაშრომში კარგად
ჩანს მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნება წიგნიერება
|
ნაშრომში ნაწილობრივ
ჩანს მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნება ,ზოგადი განათლება
|
ნაშრომში არ
ჩანს მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნება,ზოგადი განათლება
|
ენობრივი მხარე
|
ნაშრომში არ
არის დაშვებული 4-ზე მეტი ენობრივი შეცდომა /ხარვეზი
|
ნაშრომში არ
არის დაშვებული 7-ზე მეტი ენობრივი შეცდომა /ხარვეზი
|
ნაშრომში დაშვებულია
7-ზე მეტი ენობრივი შეცდომა /ხარვეზი
|
მხატვრულ ტექსტზე მუშაობა-(მიმართულება კითხვა) შეფაების
რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
3
|
2
|
1
|
0
|
დავალების პირობის
ადეკვატურად გაგება
|
|
დავალების პირობა
ადეკვატურად არის გაგებული
|
დავალების პირობა
ნაწილობრივ
ადეკვატურად
არის გაგებული
|
დავალების პირობა
არაადეკვატურად არის გაგებული
|
მიზნის შესაბამისი
სტრატეგიის შერჩევა
|
შერჩეული სტრატეგია
სრულიდ შეესაბამება ნაწარმოების კითხვის დაწყებისას დასახულ მიზანს
|
შერჩეული სტრატეგია
ძირითადად შეესაბამება ნაწარმოების კითხვის დაწყებისას დასახულ მიზანს
|
შერჩეული სტრატეგია
მხოლოდ შეესაბამება ნაწარმოების კითხვის დაწყებისას დასახულ მიზანს
|
შერჩეული სტრატეგია
არ შეესაბამება ნაწარმოების კითხვის დაწყებისას დასახულ მიზანს
|
წაკითხულის
ორგანიზება
|
ტექსტის კითხვისას
მოსწავლე სრულყოფილად ახერხებს წაკითხულის
ორგანიზებას მარკირება,ჩანიშვნა,დაჯგუფება
|
ტექსტის კითხვისას
მოსწავლე ძირითადად კარგად ახერხებს წაკითხულის ორგანიზებას მარკირება,ჩანიშვნა,დაჯგუფება
|
ტექსტის კითხვისას
მოსწავლე მნიშვნელოვანიხარვეზებით ახერხებს წაკითხულის ორგანიზებას მარკირება,ჩანიშვნა,დაჯგუფება
|
ტექსტის კითხვისასმოსწავლე
ვერულყოფილად ახერხებს წაკითხულის ორგანიზებას
მარკირება,ჩანიშვნა,დაჯგუფება
|
წაკითხულის
გაგება-გააზრება და დასკვნების გამოტანა
|
|
ტექსტის წაკითხვის
შემდეგ გამოტანილი დასკვნები ადეკვატურია შესაბამისი ტექსტი სრულყოფილადაა გააზრებული
|
ტექსტის წაკითხვის
შემდეგ გამოტანილი დასკვნები უმეტესად ადეკვატურია შესაბამისი ტექსტი ძირითადად სწორადაა
გააზრებული
|
ტექსტის წაკითხვის
შემდეგ გამოტანილი დასკვნები არაადეკვატურია, შესაბამისად ტექსტი არასწორადაა გაგებული
და გააზრებული
|
პრეზენტაციის
შეფასების რუბრიკა:
ქულა
კრიტერიუმები
|
დაბალი
(1–4 ქ.) |
საშუალო
(5–6 ქ.) |
კარგი
(7–8 ქ.) |
საუკეთესო
(9–10 ქ.) |
პრეზენტაციის ვიზუალური ნაწილი
|
წარმოდგენილი
ინფორმაცია არ არის გადმოცემული ზუსტად და არ არის გასაგები მისი
შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია ნაკლებად
არის გადმოცემული ზუსტად და ნაკლებად არის გასაგები მისი შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია
მეტ–ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად, ზოგადად გასაგებია მისი შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია ზუსტადაა
გადმოცემული, შინაარსი გასაგებია;
|
სათქმელის სწორად
და ლოგიკურად გადმოცემა; |
უჭირს სათქმელის ნათლად და გასაგებად გადმოცემა;
|
სათქმელს გადმოსცემს გასგებად;
|
სათქმელს გადმოსცემს ნათლად, საკითხს აშუქებს თანმიმდევრულადა
საკმარისად ორიგინალურია; |
სათქმელს გადმოსცემს ამომწურავად,ნათლად და თანმიმდევრულად; მთლიანად
ორიგინალურია; |
კონტაქტი აუდიტორიასან
|
ვერ
ახერხებს აუდიტორიასთან კონტაქტის დამყარებას;
|
მოწესრიგებულია; მეტ–ნაკლებად ახერხებს აუდიტორიასთან კონტაქტს;
|
ადეკვატურად იყენებს არავერბალურ საშუალებებს აუდიტორიასთან კონტაქტის
დასამყარებლად;
|
ზუსტად შეესაბამება
შინაარსის ყოველ კომპონენტს; წარმატებით იყენებს არავერბალურ საშუალებებს; |
დროის რეგლამენტი
8-10 წუთი
|
ვერ ეტევა დროის რეგლამენტში,
პრეზენტაცია იკავებს 15 წთ.-ზე მეტს, ან 5წთ-ზე ნაკლებს;
|
ვერ ეტევა დროში, პრეზენტაცია
გრძელდება დაახლოებით 12 წთ.;
|
მეტ-ნაკლებად ეტევა რეგლამენტში,
პრეზენტაცია იკავებს 10-11 წუთს (ან 7-8 წთ.);
|
ზუსტად იცავს რეგლამენტს,
პრეზენტაცია გრძელდება 8-10
წთ.;
|
წერითი ნამუშევრის შეფასების ცხრილი,რომლის მიხედვითაც მათ შეუძლიათ თანაკლასელის
წერითი ნამუშევრის შეფასება
წერითი ნამუშევრის
შეფასების ცხრილის ნიმუში
მოსწავლე:
___________________________________________________________________
თემა:
___________________________________________________________________________
მოსწავლემ
|
დიახ
|
არა
|
შენიშვნები
|
სწორად განსაზღვრა მიზანი?
|
|||
გააკეთა მართებული არჩევანი?
|
|||
ჩამოაყალიბა თვალსაზრისი?
|
|||
დაისახა მიზნად კონკრეტული აუდიტორიისათვის წერა?
|
|||
მიუსადაგა ენა,შინაარსი და ფორმა აუდიტორიას?
|
|||
იყენებს ამ ფორმატის/აუდიტორიისათვის შესაბამის ლექსიკას?
|
|||
აზრს ნათლად აყალიბებს?
|
|||
ცდილობს თავად გაუკეთოს რედაქტირება საკუთარ ნამუშევარს?
|
|||
მოსწავლის წინსვლასთან დაკავშირებული საკითხები/მომენტები
|
|||
საკითხები/მომენტები რომლებსაც ყურადღება უნდა მიექცეს
|
ეს საკონტროლო ცხრილი შეიძლება ასევე მოსწავლის თვითშეფასებას
მოერგოს
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
ძალიან კარგი-10
|
კარგი 9-8
|
საშუალო 6-7
|
დაბალი 4-5
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს მიზნის გააზრება
|
სამუშაო მიზანი კარგად გააცნობიერა
|
სამუშაო მიზანი გააცნობიერა
|
ნაწილობრივ გააცნობიერა
|
კარგად ვერ გააცნობიერა
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება
|
სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო, ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები სწორად და თანაბრად გადანაწილდა.
|
სამუშაო ორგანიზებული იყო მაგრამ ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა.
|
სამუშაო ნაწილობრივ იყო ორგანიზებული და ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა
|
სამუშაო არ იყო ორგანიზებული
ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არ გადანაწილებულა
|
ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი
|
გააჩნიათ საუკეთესო ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი
|
საკმარისად გააჩნიათ ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი
|
ნაწილობრივ გააჩნიათ ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი
|
არ გააჩნიათ მოსმენისა და აზრთა გაზიარების უნარი
|
დროის ლიმიტი
|
საუკეთესოდ იცავენ დროის ლიმიტს
|
საკმარისად იცავდნენ დროის ლიმიტს
|
გაუჭირდათ ლიმიტის დაცვა
|
ვერ იცავენ დროის ლიმიტს
|
თანამშრომლობა
|
ჯგუფის ყველა წევრი იყო აქტიური,სამუშაო ნაყოფიერი ჯგუფის წევრებს შორის იყო პოზიტიური და საქმიანი ურთიერთობები
|
ჯგუფის თითქმის ყველა წევრი იყო აქტიური, ჯგუფის წევრებს შორის ძირითადად პოზიტიური ურთიერთობები იყო.
|
მხოლოდ ერთი-ორი მოსწავლე აქტიურობდა, ჯგუფის აქტიურ და პასიურ წევრებს შორის ზოგჯერ ურთიერთობა იძაბებოდა
|
ჯგუფის წევრები არ აქტიურობდნენ,არ შეიმჩნეოდა თანამშრომლობითი გარემო
|
პრეზენტაციის შეფასების სქემა
![](file:///C:/Users/aDmin/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.png)
მსჯელობის შეფასების რუბრიკა
სასწავლო უნარები
|
1-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
თემისა და პრობლემის განსაზღვრა
|
ვერ საზღვრავს კონკრეტულ თემატიკას და პრობლემას
|
დახმარების საშუალებით შეუძლია
რამდენადმე მიუახლოვდეს სამიზნე თემას
|
არასრულფასოვნად აყალიბებს თემატიკასა და პრობლემას
|
საზღვრავს მიზანს, მსჯელობს პრობლემაზე, მოჰყავს არგუმენტები
|
ანალოგიებისა და ლიტერატურული პარალელების განსაზღვრა
|
არ შეუძლია ანალოგიებისა და ლიტერატუტული პარალელების ამოცნობა
|
დახმარების შედეგად ამოიცნობს
ლიტ.პარალელებს
|
შეუძლია დამოუკიდებლად განსაზღვროს ანალოგიური თემები და იდეები, მოჰყავს
მაგალითები
|
მასალა კარგად აქვს მომზადებული, შეუძლია მაგალითებისა და ლიტერატურული
პარალელების შესახებ მსჯელობა და სათანადო დასკვნების გამოტანა
|
ტექსტის მხატვრული გააზრებ
|
არ იცნობს ტროპის სახეობებს, ვერ არკვევს ლიტ-ის მხატვრულ ფუნქციას
|
მითითების მიხედვით ცდილობს, ამოიცნოს რომელიმე მხატვრული სახე, შეუძლია
პეიზაჟისა და ეპითეტის ამოცნობა
|
შეუძლია ძირითად მხატვრულ საშუალებათა იდენტიფიცირება
|
მსჯელობს ტროპის სახეობათა თავისებურებაზე,
არკვევს მათ მხატვრულ ფუნქციას
|
პრეზენტაცია
|
თემას ვერ წარმოადგენს ნათლად და გასაგებად, კითხვებზე ვერ პასუხობს
ადეკვატურად
|
ინფორმაციას ფლობს, მაგრამ უჭირს მისი დალაგება, ლოგიკურად გადმოცემა
|
შეუძლია გეგმის მიხედვით წარმოადგინოს საპრეზენტაციო საკითხი, ვერ იცავს დროის ლიმიტს.
|
შესავალი საინტერესოა,ავლენს შემოქმედებით უნარს, დაცულია ლოგიკური
ჯაჭვი, გამართულია ტემბრი, იცავს დროის ლიმიტი
|
წინად.კონსტრუირება
|
არ შეუძლია წინადადების მიზნობრივად კონსტრუირება, უჭირს სათქმელის
გადმოცემა
|
აგებს მარტივ კონსტრუქციებს, მაგრამ უშვებს სინტაქსურ და სტილურ
შეცდომებს
|
ფლობს სინტაქსური სინონიმიკის
ელემენტებს, სტილი გამართულია
|
შესაბამისად იყენებს წინადადების ტიპებს შინაარსისა და აგებულების
მიხედვით, არჩევს თემის შესაბამის სტილს, გააჩნია ორიგინალური თხრობისა და
მეტყველების მანერა
|
ისტ-ის მიზნობრივი გამოყენება
|
არ ფლობს კომპიუტერზე მუშაობის ძირითად პრინციპებს
|
დახმარებით შეუძლია მითითების მიხედვით შესაბამისი პროგრამის გამოყენება
|
იცის საოფისე პროგრამები,
შეუძლია მათი დანიშნულებისამებრ გამოყენება დავალების შესრულებისას
|
სრულყოფილად ფლობს ისტ-ის გამოყენების
ტექნიკას, შეუძლია შექმნას სასწავლო და დამხმარე მასალები
|
გაკვეთილში ჩართულობის შეფასების სქემები
ქულები და კრიტერიუმები
|
9-10
|
7-8
|
4-5-6
|
3-2-1
|
აქტიური მონაწილეობა
|
ყოველთვის მონაწილეობს და ხშირად
წარმართავს კიდეც საკლასო მსჯელობას
|
ყოველთვის მონაწილეობს
|
ხშირად მონაწილეობს
|
იშვიათად ან საერთოდ არ
მონაწილეობს
|
გამართული და სწორი მეტყველება
|
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და შემოქმედებითად იყენებს
ენობრივ–გამომსახველობით საშუალებებს
|
გამართულად მეტყველებს და იყენებს მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ
კონსტრუქციებს
|
იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს. მეტ–ნაკლებად გამართულად საუბრობს
|
არ იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს
|
საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა
|
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს თავის
მოსაზრებას
|
თითქმის ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას
|
სირად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას
|
უჭირს გამართულად საუბარი, ხშირად ვერ ასაბუთებს საკუთარ აზრს
|
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
|
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით.
კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას
|
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით.
|
უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას
|
არ უსმენს სხვებს
და არ აცდის საუბრის დამთავრებას
|
ჯგუფურ
მუშაობაში მონაწილეობის თვითშეფასების სქემის ნიმუში
ჩემს აზრს ღიად გამოვთქვამ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ, არასოდეს
|
როცა სხვა ლაპარაკობს,ვუსმენ ყურადღებით
|
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
|
განსხვავებულ აზრს ვითვალისწინებ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
|
დაკისრებულ ფუნქციას ვასრულებ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
|
ვიცი,რომ კამათი ჩხუბში არ უნდა გადაიზარდოს
|
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
|
ვიცავ დროის ლიმიტს
|
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
|
დისკუსიის
შეფასების რუბრიკა
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
|
2
|
მსჯელობს არგუმენტირებულად
|
2
|
აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის
ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
|
2
|
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და
კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
|
2
|
შემაჯამებელი სამუშაოს შეფასების
სქემა ზეპირმეტყველებაში
ქულები
|
|
პირობასთან შესაბამისობა
|
|
იცავს დროის ლიმიტს
|
0–1
|
იცავს პირობის შინაარსობრივ
მოთხოვნებს (მოსაზრება, არგუმენტები, დასკვნა)
|
0–0,5_1
|
კომუნიკაციური უნარ–ჩვევები
|
|
გასაგებად აყალიბებს მოსაზრებას და
თანმიმდევრულად ავითარებს მას
|
0–1–2
|
მოჰყავს ადეკვატური არგუმენტები და
მაგალითები
|
0–1–2
|
გამოაქვს ადეკვატური დასკვნები
|
0–1
|
ენობრივი უნარ–ჩვევები
|
|
ადეკვატურად იყენებს ზეპირი
მსჯელობისთვის დამახასიათებელ არავერბალურ საშუალებებს
(მაგ.ჟესტიკულაციას,ინტერვალს საუბარში,ხმის სხვადასხვა დონეს)
|
0–1
|
იყენებს მსჯელობითი ტექსტისათვის
დამახასიათებელ ენობრივ–გრამატიკულ ფორმებსა და ენობრივ
კონსტრუქციებს(მაგ.განკერძოებულ სიტყვებს,გამოთქმებს,ჩართულს,პირობით–შედოგობით
კონსტრუქციას და ა.შ)
|
0–1
|
შემოქმედებითი უნარ–ჩვევები
|
|
აქვს საინტერესო
მოსაზრებები,მოჰყავს ორიგინალური არგუმენტები,მაგალითები
|
0–1
|
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობაა 10
|
პრეზენტაციის
შეფასების რუბრიკა
პასუხობს თემას
|
1
|
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას,
ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
|
2
|
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს
შესაბამის ტერმინოლოგიას
|
2
|
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
|
2
|
დარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
|
1
|
იყენებს თვალსაჩინოებას
|
1
|
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
|
2
|
მსჯელობს არგუმენტირებულად
|
2
|
აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
|
2
|
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს
განსხვავებულ აზრს
|
2
|
ექსპერიმენტის შეფასების რუბრიკა
განსაზღვრავს კვლევის მიზანს
|
2
|
ატარებს/გეგმავს ექსპერიმენტს
|
1
|
გამოთქვამს შედეგის ვარაუდს
|
1
|
აღწერს კვლევის მიმდინარეობას, ეტაპებს
|
1
|
აღრიცხავს და აანალიზებს მონაცემებს
|
2
|
მსჯელობს ექსპერიმენტის შედეგზე,
აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
იცავს უსაფრთხოების ნორმებს
|
1
|
დამოუკიდებელი სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
კითხვებზე პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია
პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა
|
3
|
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს წერის კულტურას
|
2
|
წერითი საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ
ვადებში
|
1
|
დავალება სრულყოფილია
|
3
|
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს წერის კულტურას
|
2
|
ტექსტზე მუშაობის
შეფასების რუბრიკა
ტექსტში ახარისხებს ინფორმაციას
|
2
|
ამოიწერს/მონიშნავს და განმარტავს
მთავარ სიტყვებს/ცნებებს
|
3
|
ტექსტის დასამუშავებლად და გასააზრებლად
იყენებს სქემებს, დიაგრამბს, აზრობრივ რუკებს
|
3
|
მსჯელობს და აკეთებს შესაბამის
დასკვნებს
|
4
|
თვითშეფასების სქემები
სქემა1.
დებულება
|
ქულა
|
მე ყოველთვის ვაფასებ საკუთარ თავს.
|
|
მე ყოველთვის ვიტოვებ დროს თვითგანვითარებისათვის, როგორი დაკავებულიც უნდა ვიყო .
|
|
წარმოქმნილი სირთულეები არ მაშინებს, პირიქით, ზრდის ჩემს აქტიურობას.
|
|
მე ყოველთვის ვეძებ უკუკავშირს, რადგან ის მეხმარება უკეთესად შევაფასო ჩემი საქმიანობა, შესაძლებლობები და პიროვნული
თვისებები.
|
|
მე ყოველთვის ვპოულობ დროს საკუთარი საქმიანობის
რეფლექსიისათვის.
|
|
მე ვაანალიზებ ჩემს ემოციებსა და გამოცდილებას.
|
|
მე ბევრს ვკითხულობ.
|
|
მე ხშირად ვერთვები კონსტრუქციულ კამათში ჩემთვის საინტერესო საკითხებზე.
|
|
მე მჯერა ჩემი შესაძლებლობების.
|
|
მე ვცდილობ, ვიყო ღია და გულწრფელი.
|
|
მე ვაცნობიერებ იმ ზეგავლენას, რომელსაც ჩემზე ახდენენ ირგვლივმყოფი ადამინები.
|
|
მე ვმართავ საკუთარ პროფესიულ განვითარებას და ვიღებ დადებით შედეგებს.
|
|
მე სიამოვნებას მანიჭებს ახლის ათვისება.
|
|
მე არ მაშინებს ჩემზე დაკისრებული მაღალი პასუხისმგებლობა.
|
სქემა №2
კრიტერიუმები
|
შეფასება (1, 2,
3 )
|
|
1.
|
მოსწავლეები
იყვნენ ჩართულები საგაკვეთილო პროცესში;
|
|
2.
|
გაკვეთილზე
მოსწავლეები ყურადღებით მისმენდნენ;
|
|
3.
|
მივეცი საშუალება
მოსწავლეებს გამოეთქვათ საკუთარი მოსაზრებები.
|
|
4.
|
საკმარისი მასალა
მქონდა მოგროვილი ახალი მასალის ასახსნელად;
|
|
5.
|
სწორად
გადავანაწილე დრო გაკვეთილის მსვლელობისას ;
|
|
6.
|
სწორად მქონდა
შერჩეული აქტივობები და მეთოდები საგაკვეთილო პროცესში;
|
|
7.
|
ჯგუფებში
მოსწავლეების გადნაწილება მოვახდინე დემოკრატიულად;
|
|
8.
|
დისკუსიის დროს
შევძელი კლასის მართვა;
|
|
9.
|
მოსწავლეებს
ახალი გაკვეთილი ავუხსენი გასაგებად;
|
|
10.
|
სახლში მიცემული
დავალება ჩემი მოსწავლეებისათვის არის საინტერესო
|
|
11.
|
დებატების დროს
მოსწავლეები იცავენ მთავარ პრინციპს-არ ჩხუბობენ, კამათი არ გრძელდება
დასვენებაზე და სხვა გაკვეთილებზე.
|
|
12.
|
ჯგუფური
მუშაობისას შემიძლია შევქმნა კონკურენტუნარიანი გარემო, შეფასების შემდეგ
მოსწავლეები არ უპირისპირდებიან ერთამნეთს;
|
|
13.
|
ვაცნობიერებ
პასუხისმგებლობას თითოეული მოსწავლის პიროვნულ და სოციალურ განვითარებაზე
|
|
14.
|
ვაცნობიერებს კლასის სტრუქტურაში მოსწავლეთა არაფორმალური
როლების მნიშვნელობას და ხელს ვუწყობ საკლასო ერთობის შექმნას;
|
|
15.
|
ვიცი დროის
მართვის ეფექტიანი სტრატეგიები
|
სქემა3
№
|
კრიტერიუმები /ქულები
|
1
|
2
|
3
|
1
|
გაკვეთილის მიზანი გასაგები, კონკრეტული და რეალისტური იყო
|
|||
2
|
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
|
|||
3
|
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას
|
|||
4
|
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას
|
|||
5
|
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
|
|||
6
|
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს
|
|||
7
|
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
|
|||
8
|
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
|
|||
9
|
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
|
|||
10
|
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
|
|||
11
|
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხის გასაცემად
|
სქემა4. მოსწავლის თვითშეფასების სქემა
N
|
კრიტერიუმები
|
კი
|
არა
|
ნაწილობრივ
|
1.
|
თავისუფლად, ყოველგვარი დაბრკოლების გარეშე, გამოვთქვამდი ჩემს აზრს.
|
|||
2.
|
ჯგუფთან ერთად მუშაობა დამეხმარა დავალების შესრულებაში .
|
|||
3.
|
გამოყენებული აქტივობები და რესურსები დამეხმარა გაკეთილის გაგება-ანალიზის გააზრებაში.
|
|||
4.
|
ვიყავი ჯგუფში მუშაობის დროს კომუნიკაბელური.
|
|||
5
|
ვუსმენდი და ვითვალისწინებდი ჯგუფის წევრების აზრს.
|
სქემა 5 მასწავლებლის თვითშეფასების სქემა
N
|
კრიტერიუმები
|
კი
|
არა
|
ნაწილობრივ
|
1.
|
გაკვეთილის მიზანი და გასავითარებელი უნარ-ჩვევები გასაგები, კონკრეტული და რეალური იყო.
|
|||
2.
|
სასურველი შედეგის მიღწევაში მეხმარებოდა დაგეგმილი აქტივობები.
|
|||
3.
|
მოსწავლეთა მოტივაციას ამაღლებდა გამოყენებული რესურსები (განსაკუთრებით კი გამოყენებული ელექტრონული პრეზენტაცია).
|
|||
4.
|
კლასის ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას.
|
|||
5.
|
ყველა მოსწავლის მიმართ ვიყავი ყურადღებიანი.
|
|||
6.
|
დრო სწორად მქონდა განაწილებული
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий